2 0 0 9

Årets bedrift?
Att jag har flyttat helt själv till ett främmande land där jag inte kan språket eller känner en enda människa, och överlevt!

Årets bittra?
Hm, svårt, men det var nog i början på året när jag fortfarande trodde jag skulle bo kvar i Sverige, bli sjuksköterska och alla mina designerdrömmar skulle gå upp i rök för alltid. Då var varje dag årets bittra.

Årets bästa semester?
Semester? Har inte haft semester på 10 år eller nåt. Minns inte ens när jag hade semester sist faktiskt.

Årets nytillskott?
Alla nya människor jag lärt känna här i Barcelona.

Årets förlust?
När jag och 80% av klassen fick U på Sjukdomslära II-tentan i våras, det får nog räknas som årets förlust faktiskt.

Årets vuxenpoäng?
Jag ligger nog på minus på vuxenpoängen i år tror jag. Ingen lägenhet, ingen bil, ingen sambo, inget Ica-kort, ingen storhandling på Willys, inget fredagsmys, inga seriösa universitetsstudier. Istället hyr jag ett tillfälligt rum i Barcelona, pluggar till något så osäkert som designer, äter Snickers till lunch, sitter uppe och syr till klockan 3 på natten... I och för sig så har jag insett att jag föredrar en vinkväll med en god vän eller två framför att vara ute och supa och festa hela nätterna på diverse klubbar. Så ett vuxenpoäng har jag lyckats skrapa ihop i alla fall!

Årets fysiska förändring?
Det är den gamla vanliga, ner i vikt, upp i vikt, ner i vikt, upp i vikt... Jag lever inte alltid som jag lär som (numera fd) hälsokostarbetare.

Årets nya kändisförälskelse?
Eric Northman (om man kan klassa det som kändis), jag vill ha en evil vampyr-pojkvän tack!

Heeeeeet!!!!

Årets mest gåshudsframkallande låt?
Oavsett vilket år det är, Håkan är alltid gåshudsframkallande:



Årets läsupplevelse?
Dumpa honom! (He´s just not that into you) har förändrat hela min syn på dejtande. Alla bör läsa den!
 
Boken och filmen.

Årets insikt?
Förutom ovan nämnda bok så är det även att jag faktiskt kan flytta till ett främmande land helt själv. Det är inte farligt och hittills har jag inte ångrat mig en enda gång.

Årets TV-besatthet?
True Blood, plöjde igenom säsong 1 och 2 på ca 2 veckor. När säsong 3 äntligen kommer tänker jag sjukanmäla mig och låsa in mig på mitt rum i en vecka.

Årets bakverk?
Croissanter med chokladkräm, gärna med extra Nutella på.

Årets magont?
Se ovan.

Årets kaffe?
Caramel Macchiato från Starbucks.

Årets lunch?
Sallader från Maché (Karlstad)

Årets sjukdom?
Halsfluss och influensa.

Årets jobbigaste fråga?
"Varför vill du inte bli sjuksköterska längre? Det är ju ett jättebra jobb!"
Bubblare: "Vad är det för skillnad på spikmattorna?"

Årets uttryck?
Att ensamsegla! (= att dricka vin själv hemma, myntat av Tessy.)

Årets äntligen?
The Sims 3.

Årets beroende?
Ben & Jerrys Half baked.






Kommentarer
Postat av: Sandra

Åhhh vilken kul lista! Snor kanske den sen om det e ok ;)



Flyg lugnt "hem" imorgon! KRAMAR

2009-12-20 @ 13:12:52
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Linda

denna snodde jag. :) Kram!

2009-12-22 @ 19:27:26
URL: http://lindali.bloggplatsen.se
Postat av: Sandra

Hemma säkert nu?

KRAM

2009-12-22 @ 20:38:31
URL: http://gudis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0