I <3 Madonna

Ligger fortfarande i sängen, dricker kaffe och pluggar. Alltså det känns fel att kalla det plugga nuförtiden. Plugga är ju när man sitter i soffan med fem olika sjukdomsläraböcker på 10 kg vardera och trycker in information som man fattar hälften av samtidigt som man hinkar i sig litervis med kaffe för att inte somna av uttråkning. Mitt "plugg" idag består av att studera kläderna i Madonnas video Celebration. Vi har fått i uppgift att välja en musikvideo från 2009 som har en anknytning till mode, sedan ska vi skapa ett "skyltfönster" bestående av saker som representerar modet i videon. Jag valde Madonna eftersom jag lyssnat på henne sedan jag var tolv år och jag älskar hennes förmåga att utveckla sig själv stilmässigt hela tiden. Jag har bestämt mig för att göra en korsett som är en blandning av 80-talet och lite futuristiskt Matrix-aktig. som ska symbolisera Madonna från då och nu. Utöver korsetten ska jag ha lite 80-talsaccesoarer liggandes bredvid, som ett par neonrosa eller gula solglasögon och några liknande örhängen. Jag har aldrig gjort en korsett i hela mitt liv, så igårkväll åkte jag in till stan för att köpa en billig korsett att ha som mönster för den jag ska göra. Det finns en liten butik inne i stan som säljer underkläder från 1,50 euro så dit begav jag mig och inhandlade en röd halvskabbig kreation för endast 9.99, perfekt!



(By the way, det stannade på 26 missade samtal igårkväll. Behöver jag säga att jag medvetet ignorerade de sista samtalen...?)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åhhh du kanske fått en stalker! ;) Nää hoppas verkligen inte det!



Fan vilka roliga uppgifter alltså! Själv sitter ja med blodsjukdomar nu! Uhhhh!! HAHA!

Fast praktiken är spännande så mycket mer av det man läser om nu är mer logiskt efter att man vart på praktiken! BAra att hoppas på att man fått ett G på tentan.



Vad ska du plugga i helgen då?

KRAM

2009-12-04 @ 11:48:51
URL: http://gudis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0