Julstämning och stress

Har precis varit in till stan och köpt mig ett strykjärn och en bok med spanska verb. Det är så mysigt att åka in till stan på kvällarna för det är julbelysning överallt.

 





Nu ska jag ta tag i ett av våra elva (11!) arbeten som ska vara klara nästa vecka. Ingen fritid här inte. Det är helt sjukt vilket tempo det är i skolan. Varje vecka har vi ca 6-8 uppgifter att göra men nu är det såklart extra mycket etersom det är sista veckan innan "jullovet" (lov är det inte heller för vi har fått tre uppgfter att göra tills skolan börjar igen i januari). Sömn och ett socialt liv är bara att glömma än så länge. Detta ska jag ha gjort till nästa vecka:
Till måndag; tråckla ihop en kjol och en topp samt rita två kjolmönster.
Till tisdag; göra om en del av färgprojektet jag gjorde för någon vecka sen (där vi skulle återskapa en bild i tyg), och sedan göra en illustration inspirerad av det projektet, samt rita ett självporträtt i A2-storlek.
Till onsdag; göra en timeline över tygproduktionens tekniska utveckling genom tiderna, göra en analys av fyra olika klädbutikers tygkvalitéer, samt skriva en muntlig redovisning om "joint ventures" (företag som gått samman och bildat ett nytt företag).
Till torsdag; ingenting, vilket innebär mer tid till att arbeta med vår uppgift som vi har
till fredag; samla bilder på moderna kläder som är inspirerade av historiska kläder, samt göra en analys av ett konstverk.
Mitt i allt detta ska jag försöka klämma in några timmars spanska-studier också. Man kan undrar varför jag sitter här och förlorar dyrbara minuter egentligen. Dags att återgå till pluggandet.

Kommentarer
Postat av: Niklas C

Shit vad mycket du har att göra... Lycka till med allt =)



Kramar

2009-12-13 @ 02:39:34
URL: http://thelifeofniklasc.blogspot.com/
Postat av: Sandra

ÅHH FY FAN! dU har ju massor ju! Bra om man kan ta en heldag och bara göra så mycket man kan! :)

När kommer du till Sverige?

KRAM

2009-12-13 @ 10:32:54
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag åker den 19e och kommer igen den 4e. Hur länge stannar du? KRAM

2009-12-13 @ 13:26:42
URL: http://gudis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0