U-lands-wifi

Mitt i en kortbetalning dyker följande upp:


Härligt, pengarna är dragna från kontot men ingen bokningsbekräftelse. Blir galen på internetuppkopplingen här, antingen tar det 100 år eller så hänger sig sidan eller så sker detta. Gaahhh! Är dagligen nära att börja gråta av frustration framför datorn.

Alla därhemma varnar mig för att jag kommer att frysa ihjäl när jag kommer hem till Sverige på måndag, men jag ser faktiskt fram emot det. I Sverige har man i alla fall värme inomhus, och här i Spanien är man inte utrustade för vinterväder för fem öre, det finns ingen centralvärme i husen (eller ja, vissa lyxutrustade lägenheter har det), så med andra ord när det är 5 plusgrader utomhus (som idag) är det även 5 plusgrader inomhus. Då får man ha någon typ av värmefläkt eller gasolkamin att tända på, men för att spara på el och gasol har man ju inte dessa på om man inte är hemma eller på natten när man sover. Så varje morgon rusar jag upp ur sängen, slår på värmefläkten, rusar tillbaka och gömmer mig under täcket en halvtimme-timme tills rummet är någorlunda uppvärmt och jag vågar kliva upp. Halsduk och vantar är obligatoriskt när man ska gå upp till köket, där det inte finns någon värmeanordning alls, och laga frukost på morgonen. Så ja, det må vara vidriga minusgrader i Sverige just nu men så länge jag slipper frysa när jag är inomhus så kan jag ta det faktiskt. :)  (Risken finns att jag tar tillbaka allt jag nyss sagt på måndagkväll när jag har förfrusit fingrar och tår på vägen mellan flygplatsen och vandrarhemmet. :) )



Min bästa vän!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0