My little black dress

Tänkte jag skulle visa vad jag gör i skolan på måndagarna. Just nu håller vi på att experimentera med olika samples som vi sytt genom att drapera dem på en provdocka på olika sätt. Meningen är att vi ska få idéer som vi slutligen ska skapa en topp och en kjol av. 


En idé till en topp som jag skrotade idag, den blev alldeles för glansig och materialet var för svårarbetat.


En kjol?


Till slut valde jag dessa två samples som ska bli min topp och kjol.

Här har jag börjat "mäta ut" det som ska bli bakdelen på kjolen:


Istället för att använda sig av mönster nålar man fast tyg på provdockan som man sedan klipper till och använder som mönster till kjolen.

Nu har det blivit läggdags, imorgon ska jag upp tidigt och färga håret. Har världens fulaste utväxt just nu, och det håller inte längre. Försökte färga det förra veckan tror jag det var men då tog inte färgen, skumt skumt. Nu har jag köpt ett spanskt märke för att se om det funkar bättre än L´oreal. Återkommer imorgon med resultatet.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Niklas C

Grymt snygg topp! Den du valde till slut..



Den första var också snygg men den sista var snyggare =)



Kram

2009-11-24 @ 07:26:22
URL: http://thelifeofniklasc.blogspot.com
Postat av: Anonym

håller med, toppen är snygg!

hur många är ni i klassen förresten?

tack för tipset av valerina forte (?), de är ett naturläkemedel va?är lite hispig när det gäller att behöva ta tab för attkunna sova, men de är inga som man kan bliberoende av va?

jag har en fråga till, jag har läst att du tittar på serier på datorn, jag har själv prövat någon sida som jag tyvärr inte minns namnet på...men där gick de inte att titta för de hackade hela tiden.har du nåt tips?

kram sandra

2009-11-24 @ 09:26:51
URL: http://ingenarsomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0