Höststormar

Usch vilken dålig bloggare jag varit på sista tiden, men som jag tidigare sa till en vän; den senaste veckan har verkligen varit en skitvecka utan dess like. Flera jobbiga saker som inträffade samtidigt, vissa mer tragiska än andra, och hela veckan avslutades med att jag låg däckad i världens förkylning. Är fortfarande inte frisk, så jag har suttit hemma och försökt plugga ikapp så gott det går idag, vilket inte är det lättaste då vi har ett otroligt högt tempo i skolan och det är i princip bara praktiska saker hela tiden. Ikväll måste jag i alla fall försöka släpa mig iväg till "språkskolan" och registrera mig på spanskakursen som jag ska börja på, för nu har jag inte tid att vara sjuk längre.

Satan i berget, vilken storm det var imorse förresten! Vaknade av att jag på fullaste allvar trodde att jag befann mig mitt ute på havet i orkanvindar. Det knakade och ven i husknutarna så ett tag trodde jag att hela huset skulle lyfta, eller åtminstone gå sönder lite... Försökte fånga detta på bild men tyvärr finns det inte så många träd i närheten så detta var det bästa jag lyckades åstadkomma:


Ni får helt enkelt försöka föreställa er dramatiken istället. Nu har det lugnat ned sig betydligt i alla fall, sol och 21 grader varmt. Precis som det ska vara. :) Jacqueline berättade att vädret imorse berodde på årstidsförändringarna, varje vår och höst brukar det komma sådana riktiga stormar då träd blåser omkull osv.

Nu ska jag ta mig en apelsin och återgå till vår marknadsföringsuppgift. Just ja, Johan: Nej hittills har inte apelsinerna varit godare här, kanske beror på säsongen, eller så har jag köpt fel märke, vet inte. Däremot smakar persikorna som små bitar av himlen. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0