My kind of november


Börjar äntligen må bättre igen, orkade t o m släpa mig till skolan idag. Vi hade två lektioner; materials & technology, som i korthet handlar om produktion av olika tyger, och så marknadsföring med redovisning av vårt projekt. Redovisningen gick förvånansvärt bra med tanke på att både jag och en till tjej i vår grupp har legat sjuka senaste dagarna. Åt en sen lunch ute i solen på balkongen nyss. Vet inte riktigt vad som hände med hösten som skulle komma, för idag är det sol och 21 grader varmt som vanligt. Helt underbart. Kommer förmodligen att svimma av köldchocken när jag kliver av planet i Sverige till jul.

Nu ska jag sätta mig och jobba med en uppgift som ska vara klar till imorgon. Vi ska välja tre olika butiker; en billig (t ex H&M eller Zara som jag valde), en medel (Levi´s, miss Sixty) och en dyr (Gucci, Prada...jag valde Burberry) och sedan göra tre collage inspirerade av deras höstkollektioner, vilka färger de har, hur butiken är inredd och skyltad osv. En ganska rolig uppgift, kul att få göra någonting kreativt men svårt att hitta material till collagen. Just nu har jag mest använt olika tidningsurklipp och sidenband, ska gå ut en sväng nu och titta om jag kan hitta något annat användbart. Återkommer nog ikväll med en bild av de färdiga collagen. Hej hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0