Starbucks

Japp, idag har jag äntligen förlorat min Starbucks-oskuld. Jag och Effie, en tjej från klassen gick dit efter vi varit på Ribes y Casals och handlat tyg. Jag vågade mig inte på något mer avancerat än en Caffe Latte dock såhär första gången, dessutom ville jag inte hålla upp kön med min beslutsångest. Den smakade nog egentligen som en helt vanligt Latte men jag tyckte den var näst intill gudomlig då jag i en och en halv månad nu levt på äckligt automat-kaffe från skolan som man dessutom alltid får en massa socker i för jag fattar aldrig hur man väljer utan socker. Dessutom beställde jag en supergod Dulce de leche cheescake. Vi blev kvar i tre timmar och satt och pratade om allt möjligt, fast vi båda egentligen borde sitta hemma och sy för allt vad vi är värda då vi har två kjolar som ska vara klara tills måndag. Men vi kom överens om att vi förtjänade att vara lite lata idag eftersom vi jobbar så hårt annars varje dag. Nu ska jag i alla fall sätta mig och handsy en massa volanger till min kjol. Lite senare ikväll ska Jacqueline försöka övertala mig att följa med henne på fest med en masssa argentinska musiker, det kan bli spännande.


Me at Starbucks! Se så glad jag är över riktigt kaffe! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0