Mördarplantorna anfaller!


Snacka om ambitiös trädgårdsmästare...

Åh herregud, som jag har gått! Självklart gick jag fel, jag gick alldeles för långt, flera kilometer, för jag har ingen som helst uppfattning om avstånd. Enligt google maps skulle promenaden till skolan ta ca 45 minuter. När jag hade gått ca 1 ½ timme började jag ana oråd... Hittade en busskur med en karta över staden och där fanns inte ens gatan jag sökte med, då insåg jag att det var nog dags att ge upp och gå tillbaka. Kollade varenda tvärgata på vägen tillbaka och blev mer och mer upprörd för varje gatunamn som inte stämde, hatade google maps över allt annat som hittade på gatunamn som inte ens fanns. Usch vad arg jag var! Så helt plötsligt när jag var ungefär halvvägs tillbaka till vandrarhemmet, så tittade jag upp och där var den! Carrer de Roger de Llúria! Som en uppenbarelse från Gud himself! Jag var så lycklig att jag nästan sprang gatan fram till Torrent de l´Olla, gatan där skolan ligger. Jättemysigt kvarter för övrigt, där skulle jag definitivt kunna tänka mig att bo. När jag väl sedan kom tillbaka till kvarteret där vandrarhemmet ligger hade jag varit ute och gått i nästan tre timmar. Min blodsockernivå var nere vid fotknölarna, jag började få skavsår och hade allmänt ont i fötter och ben. Jag ville helst bara krypa upp i en soffa och vila och äta en massa onyttigheter. Men ingen soffa har jag och eftersom det är söndag så är alla affärer stängda inklusive mataffärer, så det blev ingen shoppingrunda på Carrefour supermarket idag heller. Istället fick jag avsluta min upptäcktsfärd på annat sätt:

Kommentarer
Postat av: sandra

Oj jäklar vilket hus ;)



Har ni det varmt där nere? Här e det för tusan vinter, Brr!



Håller tummarna att du får lägenheten, blir ju super skönt när du får ett boende att bo in sig i. Börjar skolan idag? Fy va spännande ;)



Ja, vi har seminarie nästa vecka, ska prata om schizofreni ;)

KRAMAR och ta hand om dig

2009-10-19 @ 11:41:15
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Låter spännande att traska runt så där =)

väldigt färgglatt rum du har fått dig, får hoppas på att det är ena trevliga människor som kommer och ska sova i rummet med dig. När jag var i Luleå var vi åtta personer som delade på ett rum, fast då läste ju alla i rummet samma kurs så det gick bra.



ha det bra

kram Sandra

2009-10-19 @ 19:25:30
URL: http://ingenarsomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0