Drunknar i mail!

La ut en annons på en spansk "annons-sida" imorse att jag söker boende i Barcelona. Under dagen har ca 30 mail ramlat in från folk som vill hyra ut ett rum, vissa mer seriösa än andra. Är helt slut i huvudet nu av att ha läst igenom alla, de flesta är på spanska dessutom så jag får sitta med lexikon i högsta hugg. Andra är gissningsvis skrivna på spanska från början och sedan översatta med hjälp av google translate, vilket kan leda till lite smålustiga meningsuppbyggnader. Dagens bästa är dock nog det korta och koncisa:
Hello Alexandra.
How many time do you want to rent the bedroom?

Är det bara jag som gör associationer till prostitutionsyrket? :)

Nu måste jag fortsätta kolla igenom mail och välja ut de som verkar vettiga.

Kommentarer
Postat av: Niklas C

Hahaha jag tänkte direkt när jag läste det att det lät som att du var prostituerad :P Hahahaha



Och ja, min granntant är jättegullig =) Och hon bakar jättejättegoda bullar =)

2009-10-05 @ 22:26:28
URL: http://thelifeofniklasc.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0