Framme!

Alltid när jag bokat hotellrum lyckas jag på nåt sätt förtränga det faktum att jag betalat lägsta möjliga pris för det då det ofta rör sig om en snabb övernattning innan jag ska dra vidare  till någon annanstans. (Vill dra till minnes min natt på ”Bates motell” i en sunkig Stockholmförort för några år sedan. Ung ensam kille i receptionen, inget lås på dörren till de gemensamma duscharna, ja ni kan ju själva fylla i luckorna med Psycho-referenser. Inget läskigt hände dock som tur var.) Innan varje hotellvistelse bygger jag upp skyhöga förväntningar, drömmer om king size-sängar med fluffiga täcken och kuddar, storbildstv, stora badrum med tjocka handdukar och enorma badkar där jag kan bada skumbad och sippa champagne under kvällen. Ni kan ju föreställa er min besvikelse varje gång jag öppnar dörren och kliver rakt in i en skrubb...

 Det var alltså mitt hotellrum på Skavsta flyplats där jag låg och plågades av flyttnerver och snarkande hotellgrannar natten till idag. Men nu är jag framme på trivsamma Urbany hostel i Barcelona. Resan har gått bra också, inga av mina farhågor förverkligades. Imorse var jag övertygad om att jag vid den här tiden skulle ha gått vilse, inte kunnat göra mig förstådd, blivit rånad, fått världens ångestattack och hamnat på gatan. Det har jag inte, alla har varit supertrevliga hittills, de flesta kan lite engelska och inga ficktjuvar har synts till i dag i alla fall. (Peppar,peppar...) Jag har dessutom lyckats ta mig till närmsta super market och inhandlat mat. Nu sitter jag här i min våningssäng och känner mig redo att sova för kvällen fast klockan bara är 15.00. Har dessutom ont i fötter och huvud så nu blir det nog bara plocka lite på rummet och hänga vid datorn resten av dagen, och invänta eventuella rumskompisar då rummet jag hyrt är för fyra personer. Nu låter det som att det kommer några i korridoren faktiskt.
Avslutar med utsikten från mitt rum:

Kommentarer
Postat av: Niklas C

Vad kul att du är framme =) Hoppas att allt kommer gå jättebra =)



Men vad läskigt det där Psycholiknande hotellet låter..



Kramar

2009-10-17 @ 17:03:26
URL: http://thelifeofniklasc.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0