I <3 Barcelona

Jag har blivit kär idag. Jag blev det på vägen hem från skolan, då slog det mig hur vacker den här staden är, vilken underbar atmosfär det är. Särskilt kvarteret La Gracia där skolan ligger, har lite svårt att sätta fingret på exakt vad det är men jag ska försöka göra det till fredag. Dagens uppgift i skolan var nämligen att välja en stadsdel i Barcelona och försöka beskriva kulturen i just den stadsdelen sett ur vårt eget perspektiv, detta ska sedan redovisas muntligt på fredag. Min första tanke var, ånej vad jobbigt, jag kan ju ingenting om staden, jag kommer inte kunna hitta nånting. Men så på hemvägen från skolan när jag gick igenom vackra La Gracia så bara kom inspirationen mot mig, jättehäftig känsla. Jag gick förbi ett skyltfönster till en liten smyckesbutik och ögonen drogs till en jättevacker ring med en stor röd blomma. Jag var tvungen att backa och stanna och titta på den, sedan såg jag prislappen och insåg att den nog inte var för mig ändå. Fast nu har jag bestämt mig för att jag nog ska köpa den ändå och använda den i min presentation på fredag. Jag kan leva på frukt och vatten sen, det funkar. :)
Imorgon ska jag titta på ett rum i en lägenhet i närheten av vandrarhemmet, vet inte vad området heter men det ligger bortanför Sagrada Familia, och på fredag eller lördag ska jag kolla på ett rum i Sant Gervasi, så jag hoppas verkligen jag har någonstans att bo på söndag för jag är riktigt trött på att bo på vandrarhem redan nu. I och för sig har jag hittills haft turen att ha hela rummet för mig själv, och vandrarhemmet är riktigt fräscht faktiskt så så illa är det väl inte egentligen, men det ska bli så skönt att få en fast punkt, med en egen säng och kunna laga vanlig mat och inte behöva trycka in alla tillhörigheter i ett litet skåp så fort man ska gå iväg någonstans utifall det skulle dyka upp någon kleptoman till rumskamrat under tiden man är ute.
Nu ska jag kolla upp lite spanska-kurser som skolan erbjuder, känner att det börjar bli dags att ta tag i det här med spåket, det underlättar verkligen att kunna prata spanska då de flesta inte kan engelska alls faktiskt har jag insett. När jag var på Burger King kunde jag ju inte ens beställa av den fina pojken i kassan utan var tvungen att ta hans inte speciellt fina kollega istället. :)

Äsch nu har jag googlat runt i en evighet på jakt efter en bild på La Gracia men inte hittat någon fin, jag får väl ta en bild imorgon och lägga ut helt enkelt. Idag får ni hålla till godo med ett bildlöst inlägg.

Kommentarer
Postat av: Niklas C

Ååå vad jag är avundsjuk på dig. Jag vill också ut och se världen... Du måste visa ringen sen, den låter jättefin =)



Kram

2009-10-21 @ 11:50:43
URL: http://thelifeofniklasc.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0