Isbjörnsfadder

Blev lite inspirerad av Niklas inlägg idag, men istället för att skriva om rosa bandet tänkte jag tipsa om att bli isbjörnsfadder genom WWF.

Som Isbjörnsfadder stödjer du WWF´s arbete för att rädda isbjörnen och andra arter som hotas av klimatförändringarna, samt WWF´s arbete med klimatfrågor.

De senaste 35 åren har utbredningen av Arktis havsisar krympt med 14 %. Isen fryser till för sent på hösten och smälter för tidigt på våren. För isbjörnarna är detta ett stort hot, de är beroende av havsisen och använder den som en flytande plattform för att jaga. När isen smälter tvingas björnarna simma längre sträckor än de egentligen orkar för att hitta föda. Det allt tunnare istäcket gör det svårare för dem att ta sig upp. Forskare har redan hittat isbjörnar som har drunknat.

För bara 100 kr/månaden kan man hjälpa till att bidra till WWF´s arbete, och här blir man medlem eller klicka på bilden:


Kommentarer
Postat av: Niklas C

Svar: Ja visst är rosa bandet fint i år =)



Vad kul att du länkade till min blogg i inlägget =)



Kram

2009-10-15 @ 13:32:58
URL: http://thelifeofniklasc.blogspot.com
Postat av: Niklas C

Hej.



Hoppas allt är bra med dig ikväll =)



Jag är en av 5 finalister som har chansen att bli veckans blogg hos Loottz. Det vore jättesnällt av dig om du vill gå in hos henne och rösta på mig =) Jag är nummer 4.



Här är länken till hennes inlägg där man kan rösta...



http://loottz.blogg.se/2009/october/rosta-pa-veckan-blogg-nu.html



Ha det bäst! Kramar om

2009-10-15 @ 23:12:57
URL: http://thelifeofniklasc.blogspot.com
Postat av: Linda

Lycka till med allt i Barcelona, tror du kommer fixa det galant! =) Kramar

2009-10-15 @ 23:58:00
URL: http://lindali.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Hej,

gud så spännande att börja ett nytt liv i Barcelona!!tycker man ska göra nåt sånt i alla fall en gång i livet, jag var till USA i ett år och ångrar det inte.



Just nu har jag hjärnsläpp angående affären, var säker på att den heter Solimar och att man kan gå in på solimar.se men det funkade ju inte. Den ligger i alla fall typ vid Haga. Mittemot en gubb bar, tyvärr minns jag inte namnet på baren, tror den har nåt djur namn...mycket till hjälp här. Men jag ska dit snart så jag kan kolla upp det så kan du kolla upp det om du vill när du kommer hem på besök =)



Ja det är spännande att vara ute på praktiken och lära sig grejer, men otroligt nervöst också. Har min andra dag imorgon och ska vara där hela helgen fram till Torsdag. Skönt att få helgen gjord.



Ha det så bra så länge,

följer dig via din blogg =)

kram Sandra

2009-10-16 @ 18:17:23
URL: http://ingenarsomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0