Morgondagens to-do

  • Köpa skor, fina men fotriktiga så man kan gå vilse ofta i en stor stad.
  • Köpa fodral till datorn så den överlever i handbagaget.
  • Växla pengar.
  • Lämna in jobbnycklar och ha avskedsfika med Carina och Niclas, och förmodligen gråta en skvätt.
  • Säga upp mitt väl använda (ehm...) Friskis & Svettis-medlemskap.
  • Nåt som jag säkert har glömt.

Nu ska jag fortsätta test-packa min resväska. Har lånat hem en våg från jobbet så jag kan väga allt så jag inte går över max-vikten, vilket inte är det lättaste, att flytta ett helt liv på max 15 kg plus 10 kg handbagage. Min frisör gav mig dock tipset att ha flera lager kläder på sig under flygresan så man kan få med sig mer, synd bara att man inte kan ha flera lager skor på sig också... Nåja, åter till packningen. Undrar om det behövs choklad till detta, kanske måste svänga förbi Konsum först...

Just ja, Smulan är numera bannlyst från soffan.

Visste ni att katter inte gillar citron-doft? Jag har haft katter i elva år och fick reda på detta först idag. Känns som att min soffa hade kunnat haft betydligt längre överlevnadslängd om jag fått veta det tidigare. Tydligen ska det finnas vissa citron-doftsprayer för detta syfte också. Syster kör dock på gammal hederlig citronfrukt, funkar ypperligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0