My view



Mount Tibidabo med någon känd katedral ovanpå till höger. :) Jättevackert på kvällarna när det är upplyst.
Till ytan är inte Barcelona en speciellt stor stad. För mig som är van att gå och cykla överallt är det gångavstånd till det mesta, har faktiskt inte åkt metro en enda gång än. Ändå får det plats över 1,5 miljoner människor här, och när man ser den här bilden kan man förstå varför.

Nu ska jag bege mig in till stan för att inhandla en massa konstmaterial. Det tg en stund innan man vande sig vid att alla affärer är stängda mellan kl 14 och 17, och sedan har öppet till kl 21. Men nu tycker jag det är perfekt, man hinner hem och äta och vila lite efter skolan och sedan ut på ärenden. Och det är fullt socialt acceptabelt att lägga sig och sova på eftermiddagen så man behöver inte ha dåligt samvete för att man sover bort halva dgen ibland. :)

Hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0