Tjuvstart...

Ja, för tekniskt sett bor jag ju faktiskt inte i Barcelona än. Har inte ens ett potentiellt boende där nere just nu. Jag söker för fullt dock.
Just nu är jag inneboende hos syster där jag kommer att tillbringa de kommande två veckorna innan jag åker mot varmare breddgrader. Senaste veckan har varit smått kaotisk då jag i princip slängt halva mitt liv i stora svarta sopsäckar samtidigt som jag jobbat och desperat letat en adoptivmamma till mina kissar. Det sistnämnda löste sig genom att jag ringde till min egen mor dagen innan jag skulle vara ute ur lägenheten och mer eller mindre bad på mina bara knän att hon skulle ta hand om katterna, hon sa ja, trots att hon är lite allergisk. Min mamma är min hjälte! :) Miljöombytet verkar inte ha blivit nåt problem för katterna heller, de älskar sin mormor. Igår sms-ade mamma att den ena låg och sov i hennes knä och den andra bredvid så de kommer nog att trivas ganska bra där uppe i Hälsingeskogarna.

Att slänga en hel lägenhet var inte det lättaste kan jag säga. Skrämmande vad mycket skräp man samlar på sig under åren. Jag tror jag använt upp 3 rullar med svarta sopsäckar, alltså ca 30 säckar med grejer ner i sopcontainern. (!!!) Och då har jag ändå sålt lite på loppis och donerat en del till second hand. Jag vill passa på att avge ett löfte med er bloggläsare som vittnen; jag ska aldrig mer spara någonting av anledningen "det kan vara bra att ha nån gång", aldrig mer! Oddsen att den gången någonsin kommer att komma är ganska liten har jag insett, för att inte säga icke-existerande.

Hej då lägenheten...

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0