Mexican theme night



Jacqueline hade lagat världens godaste mat igår. Hennes ex-pojkvän är från Mexico så hon är superduktig på att laga mexikanskt. Till det så drack vi vin och tequila. Jag fick lära mig att i Mexico är det vanligare att man dricker tequila än vin, och den tequilan är mycket godare än den man brukar shotta med salt och citron. Jag provsmakade lite igår och den var det faktiskt, men jag tyckte ändå det var snäppet godare med vitt vin så jag höll mig mest till det. Jacqulines kompis som var här var också från Mexico så jag fick öva mina spanska-kunskaper lite igår också. Jag förstår det mesta faktiskt, men det är när jag ska prata själv som det blir krångligt. Det var i alla fall en jättetrevlig kväll, vi satt uppe till halv fyra och pratade. Idag har jag fullt upp som vanligt, så det är bäst jag sätter igång. Det ska målas, sys och klistras idag! Hej hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0