Omelett vs morotssoppa



Börjar dagen med kaffe och omelett. Måste försöka äta mig trött på omeletter så jag inte saknar dem så mycket när jag flyttar nästa vecka. Eftersom jag inte kommer att ha något kök, utan endast ett kylskåp och en mikro så kommer mina matlagningsmöjligheter vara ytterst begränsade. Skämtade förut om att jag skulle anamma Raw food-livsstilen men nu har jag faktiskt läst på lite om den och jag har insett att jag mer eller mindre kommer att äta så i alla fall om jag inte vill börja leva på micrade pizzor och annat läskigt som består av 80 % vetemjöl och/eller socker, så jag har börjat googla på lite raw food recept. Det är mycket kalla grönsakssoppor så jag ska investera i en handmixer, kanske kan hitta en idag. Jag måste bege mig ut på lite ärenden som vanligt, köpa svart tyll, köpa frimärken så att jag kan posta min studieförsäkran någon gång så jag får csn för våren också. Jag måste åka till Ikea också och köpa en ny lampskärm till taklampan då jag råkade ha ner den andra i golvet när jag bäddade häromdagen... :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0