Provjobb

Wiiee, var på anställningsintervju på en bar i Gracia igårkväll. Jag ska komma dit och provjobba ikväll. Är toknervös, tydligen är det inget turistigt stället utan i princip enbart spanjorer som går dit. Vilket innebär att de alla kommer prata spanska eller katalanska... Till råga på allt måste jag såklart lära mig blanda drinkar. Försöker intala mig själv att om jag klarat att läsa biomedicion på universitetsnivå borde jag kunna plugga in hur man blandar drinkar rätt, hur svårt kan det vara liksom...eller? :S
Efter min intervju mötte jag upp Kristina och Kam och ett par vänner till Kristina för vin och ost på Casa Portuguesa. Det är en supermysig bar/cafe/konditori i Gracia med fantastiskt utbud av vin, ost och desserter. Rekommenderas starkt for de som tänker turista i Barcelona.
Casa Portuguesa
Nu ska jag tillbringa resten av dagen med att plugga spanska och lära mig hur man gör mojitos.

Kommentarer
Postat av: Niklas C

Svar: Haha ja det är verkligen ett ilands-problem...



Lycka till på provjobbet =)



Kram

2010-07-16 @ 08:51:19
URL: http://toffelin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0