Flytt och Pride

Okej, ska försöka väcka liv i min döende blogg tänkte jag. De sista veckorna i skolan har varit helt hysteriska och utan dator hemma gav jag i princip upp bloggandet. Väntar fortfarande på att min Macbook ska dyka upp, spanska posten är inte direkt kända för sin snabbhet och effektivitet så det gäller att ha tålamod. Som tur är har skolan öppet även under sommaren så jag kan titta in biblioteket lite då och då för gratis internet. 
I söndags flyttade jag in i nya lägenheten, dock har inte tjejen som bor i mitt nya rum flyttat ut än så fram tills onsdag sover jag på soffan. Lägenheten är superfin och ljus, vilket är ovanligt för att vara i Barcelona då de flesta lägenheterna här är små och mörka och ser ut att vara inredda på 70-talet. Fick hjälp att flytta av snälla Harold (min nya room mate) och Kam. Tre vändor fick vi gå med tre fulllastade vagnar. 
Här är jag släpandes på min tantvagn och mina klänningar. 
Tantvagnen är för övrigt obligatorisk i Barcelona. I övriga världen har inte en människa under 70 en tantvagn men här är det svårt att hitta någon som inte har en i sin ägo. Faktum är att de är superpraktiska när man storhandlar. Om jag någon gång flyttar tillbaka till Sverige kommer jag att insistera på att införa dem i det svenska folkhemmet.
Photo by Kam Jey
Efter att vi flyttat färdigt och ätit en sen lunch/tidig middag på restaurang Bo i Gracia drog vi vidare in till Placa Universitat för att titta på Pride paraden.
Festen fortsatte sedan på Placa Espana hela natten. 
Jag hittade en ny vän och en ny frisör. Muy bien!
Harold hittade en het cowboy.

Kommentarer
Postat av: Niklas C

Det ser ut som att ni hade kul på Pride ;)



Kram

2010-06-29 @ 17:42:54
URL: http://www.toffelin.com/
Postat av: Anonym

välkommen tillbaka =)

kram

2010-06-29 @ 20:04:34
URL: http://ingenarsomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0