Kört en helnattare



Så trött att jag inte ens lyckas ta en osuddig bild. Är snart klar med presentationen vi ska göra idag, av en kollektion på 30 plagg inspirerade av konstnären John Baldessari. Klockan är 05.53 och jag tror att jag precis kommer att hinna göra klart den sista moodboarden innan det är dags att kliva upp och möta morgonen om en timme. Är förvånansvärt pigg ändå med tanke på att jag aldrig gått och lagt mig, gissar att det har att göra med att jag har knarkat Nutella halva natten och fortfarande är helt hög på allt socker. Längtar tills den här skoldagen är över, jäklarns i berget vad jag ska sova ikväll!
Jaja, nu måste jag återgå till arbetet!



John Baldessari är en mycket speciell konstnär så vår kollektion blev också mycket speciell. Han har bland annat tagit bilder av gamla filmstjärnor och tagit bort deras ansikten men behållt vissa delar som t ex näsan eller ett öra och målat över dem så att de endast blir en silhuett. Vi har bland annat använt detta i vår kollektion genom att designa vita t-shirts, kjolar och klänningar med färgglada silhuetter av inre organ som hjärtat, lungorna etc.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åhhh va du är duktig! Men ingen sömn? ;) Bli8r till att sova när du kommer hem antar jag ;) KRAM

2010-03-26 @ 10:08:15
URL: http://gudis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0