En kreativ dag

Idag har Effie varit här och lånat min symaskin. Vi har varit riktigt duktiga och sytt nästan hela dagen. Hon på maskinen och jag för hand. Jag håller på att jobba på min korsett som måste vara färdig till torsdag. Blev klar med bakstycket idag, och ska förhoppningsvis hinna klart med resten imorgon samtidigt som jag måste hinna plugga till vår materials & technology-tenta som vi har på onsdag. Tentan innefattar att känna igen olika typer av material (bomull, silke, ull och linne) i olika tyger och även kunna massa fakta om dem.


Har man inget strykjärn så får man ha en plattång...

Jag har för övrigt inte haft nåt varmvatten idag, har ingen aning om varför. Jacqueline är i Holland sedan en vecka tillbaka så jag vågar inte ta tag i det själv och ringa hyresvärden eftersom han bara pratar spanska. :S Iställlet hoppas jag att varmvattnet ska ha kommit tillbaka av sig själv imorgon när jag vaknar. Annars får jag ställa mig och koka vatten till duschning och diskning tills Jacqueline kommer hem igen på torsdag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0