El tiempo lluvioso

Ordet ösregn fick en ny innebörd idag. När jag begav mig till skolan fullkomligt forsade regnet ned från himlen, ja forsade, jag har aldrig varit med om något liknande faktiskt. Jag hann gå tio meter sedan var mina skor och strumpor genomblöta, gatorna hade förvandlats till ett mindre sjö-landskap. När jag kom till slutet av trottoaren var jag tvungen att kliva rakt ned i en decimeter-djup sjö. Jag säger sjö för pöl räcker inte till för att beskriva vattenmängden som bredde ut sig över Barcelonas gator. När jag gick i en uppförsbacke var det litegrann som att bestiga ett mindre vattenfall. Okej, vattenfall var kanske en överdrift men ni fattar, det var rätt blött ute idag. Som tur var hade jag tänkt till innan och tagit med mig extra skor och strumpor i skolan så jag kunde byta om där. Får nog starkt fundera på att införskaffa ett par gummistövlar dock om det alltid regnar så här härnere.

Nu har jag varit och tittat på lägenheten också. Det var en fransk tjej som bodde där jättetrevlig. Vi hälsade och sa adjö med dubbla kindpussar. Very french. :) Lägenheten var väldigt spartansk om man säger så. Om vi ska göra en jämförelse med Karlstad kan jag väl säga att de sämsta lägenheterna på Kronoparken tedde sig mycket luxuösa i jämförelse. Dock fanns det en väldigt mysig liten uteplats, och som sagt tjejen som bodde där verkade supertrevlig och det känns spännande att få ta del av lite fransk kultur också. Dessutom får jag ju faktiskt bo i Barcelona och studera det jag mest av allt vill så jag har faktiskt ingenting emot att bo lite sunkigt då. Jag kan ta det. :) I alla fall så ska jag titta på en till lägenhet imorgon som ligger lite närmare skolan så vi får se vilken av dem det blir i slutändan.

Jag tog faktiskt en bild av ösregnet men råkade radera den av misstag inför min presentation idag så istället för ni hålla till godo med ett par bilder från Grácia, visserligen också tagna i regnet men det syns inte lika tydligt på dessa vilket väder det var.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0