Life drawing lektion 1

Kände att jag ville dela med mig av mina katastrofala teckningar från Life drawing-lektionen idag. Första dagen och de inleder med en nakenmodell direkt. Kändes nästan som en förolämpning mot den vackra medelålders kvinnan som stod modell när yours truly skulle försöka avbilda henne i flera olika poser på två minuter per pose.
 

Men vi fick tips på en jättebra bok med olika teckningsövningar i som jag ska införskaffa och när det här läsåret är slut ska jag vara proffs på Life drawing! Så det så!

På vägen hem stannade jag till på en tidningsaffär och inhandlade några tidningar till en uppgift vi ska göra till måndag. Vi ska hitta 8 olika bilder som representerar den typ av stil som vi själva gillar och vill arbeta med under Moulagelektionerna under kommande veckor. (Moulage innebär att man skapar kläder genom att drapera tyger på en skyltdocka istället för att rita ett mönster och klippa och sy ihop tygbitarna.) Så nu ska jag nog sätta mig och bläddra lite i dem. Det blev spanska och franska Vogue samt en Tattoo life bara för att hitta en motsats till alla klassiska Vogue-stilar.


Kommentarer
Postat av: Niklas C

Vad kul det låter med Moulage =) Jag tycker att det är så häftigt att du verkligen har börjat plugga utomlands för att nå din dröm =)



Du får lova att skicka VIP-inbjudningar till mig på alla dina exklusiva modevisningar sen ;)



Kram

2009-10-28 @ 10:03:54
URL: http://thelifeofniklasc.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0