Well said!



Jag är verkligen inte den som är speciellt insatt i politik, jag röstar så jag är något insatt i det specifika partiets politik, men that´s it. Något som verkligen skrämmer mig dock är Sverigedemokraternas framgångar de senaste åren i mitt numera fd hemland. Det finns få saker som gör mig så förbannad som inskränkta fördomsfulla människor som vägrar öppna sina sinnen ens en millimeter för möjligheten att världen faktiskt kan vara lite större än det dom ser igenom sina köksfönster. Allt är inte svart eller vitt, det finns goda och onda människor inom alla kulturer. Det finns svenskar som våldtar och mördar också men inte innebär väl det att alla svenskar är våldtäktsmän och mördare eller? Genom detta faktum kan man väl konstatera att orsaken till att människor begår brott inte sitter i hudfärg eller hemland. Som Soran så klokt formulerar det här ovan, vi måste se djupare på orsakerna och försöka hitta lösningar till dem istället för att bara sprida hat. Don´t be a hater, med andra ord! ;)

Kommentarer
Postat av: Niklas C

Svar: Hehe jag förstod att du skulle rösta på honom =)



Kram

2009-10-21 @ 21:46:57
URL: http://thelifeofniklasc.blogspot.com
Postat av: Bimbo Boy

Kram! <3

2009-10-22 @ 11:36:59
URL: http://bimboboy.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0