Seriously?

Can´t help but wonder what´s wrong with people who uses their facebook status as some sort of therapeutical forum. I have a couple of friends (not close friends, people I used to know that I for some reason keep on my news feed) who always give you the full update on their latest relationship problems or whatever. "I´m so miserable because my girlfriend and I just had this big fight and we might be breaking up..." etc. Eh, seriously, you´re so, what, lonely, desperate for attention that you think facebook is the right forum for you to vent these kind of issues?? Seriously (again), call a friend or a therapist or your mother, cause this is just pathetic. 

Kan inte låta bli att undra vad som är fel med människor som använder sin facebook-status som något slags terapeutiskt forum. Jag har ett par vänner (inte nära vänner, människor jag kände en gång i tiden och av någon anledning har på min news feed) som alltid ger en komplett uppdatering om de senaste problemen i sina relationer. "Jag är så olycklig för att min flickvän och jag hade ett jättestort bråk och och nu kanske vi kommer att göra slut..."etc. Eh, allvarligt, är du så, vad, ensam, desperat efter uppmärksamhet, att du tycker Facebook är rätt forum för dig att få utlopp för denna typ av problem?? Allvarligt (igen), ring en vän eller en terapeut eller din mamma, för det här är bara patetiskt.

Kommentarer
Postat av: Fröken Johnson

Håller med alla gånger där..men ibland får man tänka sig för själv.. =)

2010-08-10 @ 14:13:14
URL: http://frokenjohnson.blogspot.com
Postat av: Anonym

yes i think we all have a few of these people. Maybe they are seeking attention or maybe they are just that sad.

2010-08-10 @ 18:59:00
URL: http://kammyjey.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0