Hahahaha!

Precis så här kände jag i början av förra året! <3 Johan Glans <3



Nu är jag tillbaka i Spanien i alla fall. Kom hem till lägenheten kl 02 på natten till tisdagen, efter en minst sagt kaotisk resdag. Jag hade ju fått veta av flygplatsen att jag kunde ta min kära symaskin som handbagage så länge den vägde under 10 kg. När jag sedan ringde dit på måndagmorgon för att dubbelkolla detta så fick jag höra att det inte alls gick att göra så. Jag måste checka in den. Med fyra timmar kvar tills bussen mot Göteborg skulle avgå fick jag börja packa om allting. Jag hade köpt en ny superlätt resväska för dryga 1500 kronor dagen innan för att kunna packa ner så mycket bagage som möjligt. Denna var det nu bara att ställa ut i systers förråd och istället slänga ner all packning i en kartong, ta en taxi till Ica och skicka den med posten till Spanien (kostade blygsamma 700 kronor i porto). Sedan hem igen och plocka ihop det sista och bege mig till bussen. Väl framme på flygplatsen får jag en förskräckt blick av incheckningsdamen samtidigt som hon utbrister; vågar du verkligen skicka den så här!?!
Jag får fram ett; ehh... till svar. Sedan får jag fylla i nåt papper om att flygplatsen frånsäger sig allt ansvar om symaskinen går sönder på vägen, vilket hon i incheckningen i princip garanterar kommer att hända. Hon var i alla fall snäll nog att skicka mig till någon personal-säkerhetskontroll med maskinen så de bar den ombord på planet istället. Men hon kunde inte garantera vad som skulle hända med den i Girona. Så det var med en visst ångest jag gick ombord på planet, helt övertygad om att jag var en 10 000-kronors symaskin fattigare. Stod i princip och höll för ögonen vid bagageutlämningen i Girona, men kunde dra en suck av lättnad när den kom åkandes på bandet, något blöt av regnet men fortfarande i ett stycke. Tyvärr kan jag inte testa att den verkligen fungerar förrän i slutet av veckan då jag skickade alla sladdar i paketet med posten. Så jag får hålla tummarna för att den inte gått sönder ett par dagar till.

My precious!!


Nu måste jag sätta igång med skolarbetet igen. Igår var jag så trött att jag sov bort halva dagen, och den andra halvan låg jag i soffan och tittade på Scrubs och drack iste. Idag ska jag titta på två filmer; Les miserables och Marie Antoinette och skriva lite om kläderna från den tidsepoken till fashion history-kursen, sedan måste jag skriva ett arbete om tio olika personer som arbetar inom mode-industrin idag. Ingen tid att vila! Hej hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Va skönt att du kom fram ordentligt!!



Håller tummarna att du får hem din symaskin helskinnad!

Ta hand om dig och njut av plusgrader ;)

KRAM

2010-01-06 @ 21:08:17
URL: http://gudis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0