Deklaration

Det här var nog första gången jag var ute i så god tid med deklarationen. Insåg att eftersom jag aldrig gjorde någon adressändring när jag flyttade (och även om jag gjorde en flyttanmälan nu idag) så skulle skattebeskedet med ganska stor sannolikhet inte komma fram som det skulle. Så jag införskaffade mig äntligen en e-legitimation och gjorde deklarationen på en gång över nätet. Mycket smidigt, fattar inte varför jag aldrig kommit mig för att göra det tidigare. Lite pengar får jag tillbaka också, inga mängder, och ingen månadslön som förra året, men väl en månadshyra i alla fall, och det kommer välbehövligt till sommaren när CSN-pengarna kommer lysa med sin frånvaro på kontot.

Vi har lite sorg den här veckan då vår vän Polly var tvungen att flytta hem till England igen. :( Hon kommer att vara saknad och vi hoppas på att hon kommer att flytta tillbaka igen någon gång längre fram. 
 


Jag och Polly kommer ut från världens sämsta "spökhus" i Valencia, en tre meter lång mörk gång med en "död" papier maché-figur i slutet.

Nu ska jag försöka sova lite, har egentligen en massa skolarbete att göra men jag tror jag ska försöka släpa mig upp tidigt imorgon istället och göra det och unna mig lite sömn nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0