Nya höststormar

Usch, idag vaknade jag av att det var en sån där höststorm-dag igen. Fast den här gången lät det inte som att jag befann mig på havet utan som att lastbilar körde på taket ovanför min säng. Jag överdriver inte när jag säger detta verkligen, det blåser så in i helskottans här. Jag tänker inte röra mig en meter utanför dörren idag, istället tänker jag gå runt i pyjamas, dricka te och måla kartongbitar till vårt färgprojekt i skolan. Vi ska nämligen göra våra egna färgkartor, något som jag har välidgt svårt att se relevansen med just nu. Vi ska utgå från basfärgerna cyan, magenta och gul och sedan kombinera dessa i olika varianter och sedan tillsammans med svart, vitt och grått skapa olika nyanser. Totalt blir det ca 280 olika färgkombinationer, som ska målas på 3 x 3 cm stora kartongbitar. Jag gissar att skolan ansåg att det blev för dyrt att bara trycka upp 18 st Pantone-färgkartor istället till varje klass, dock hade jag (och garanterat  alla i min klass) gladeligen betalat några euro extra för detta istället för att behöva ägna timmar åt detta menlösa projekt där man i slutändan inte ens vet om man åstadkommit exakt rätt nyans i alla fall.

Det här är vad jag åstadkommit hittills:


Kommentarer
Postat av: Sandra

Oj jäklar vilket jobb ;) Bra målat ;)

Hoppas du har det bra där nere

KRAMAR

2009-11-08 @ 12:15:33
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det vartrean, men tvåan har jag inte heller klarat än så jag ska ge mig på den den 30e november :)



När har du vinter "lov"? KRAM

2009-11-09 @ 09:35:13
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Johan

De vill kanske bara prova ert tålamod?

2009-11-09 @ 15:28:32
Postat av: Linda

du lär aldrig klaga på vädret här hemma iaf! fägerna ser ju görbra ut, men vilket jobb för er. Kram

2009-11-09 @ 16:26:44
URL: http://lindali.bloggplatsen.se
Postat av: Sandra

Hej vännen. hur går det där borta? Full fart?

KRAMAR

2009-11-11 @ 09:40:06
URL: http://gudis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0