Sleepless in Sant Gervasi

Ligger i sängen och väntar på John Blund. Underhåller mig med att fylla i en lista som jag hittade hos Linda...

1.
De 3 senaste köpen jag gjort är: diverse skolmaterial, bananer och kaffe.
2. Den största kändis jag har nummer till i mobilen är: en gång i tiden hade jag faktiskt numret till några B-kändisar som man träffat på krogen men numera tror jag faktiskt inte jag ens har en liten Ö-kändis.
3. Det senaste jag googlade var: postens hemsida, som visade sig helt enkelt vara posten.se...
4. Mitt absolut sämsta köp någonsin: måste nog vara ett par vinterstövlar för 1700:- som visade sig vara svinhala att gå i, så jag använde dem ca 3 gånger innan de åkte ner i skokartongen igen och hamnade i garderoben.
5. I min handväska har jag just nu: pengar, massa plastkort, kamera, en svensk mobil, en spansk mobil, nycklar, pennor, anteckningsblock, kvitton...
6. Min favoritgata i världen är flera av gatorna i Gracia här i Barcelona.
7. Mitt signaturplagg är: stövlar.
8. Det absolut finaste/dyraste i min garderob är: de satans vinterstövlarna igen.
9. Jag är beroende av: kreativitetsrus, socker och koffein.
10. Min personliga stil kan beskrivas med dessa tre ord: jag är för fattig för att ha råd med en personlig stil. Men om jag hade råd hade det nog varit väldigt blandat, hittar nya favoritstilar varje månad. Älskar bohem chic-looken, tycker det är så snyggt att kombinera lite bohem-stil med dyra designer-väskor, skor och smycken.
11. Om jag bara fick shoppa i en affär skulle jag välja: som det är just nu shoppar jag allt på Lefties, en svinbillig outlet här i Barcelona.
12. Jag har aldrig köpt något från: ebay.
13. Jag fyndar bäst på Lefties is da shit, de har allt man kan tänkas behöva för priset av några få euros.
14. Om jag fick ärva någons hela garderob skulle jag välja Rachel Zoe.
15. Mitt nästa stora inköp ska bli ett element inför vintern.
16. Min stilikon är Rachel Zoe, Audrey Hepburn.
17. I min skosamling har jag knappt nånting just nu. Hälften donerades till Myrorna innan jag flyttade, resten ligger i min systers garderob och väntar på att jag ska komma och hämta dem.
18. Min drömväska är Balenciaga, och såklart en Birkin...men det lär nog förbli en dröm då de går loss på en blygsamma 70 000-120 000 riksdaler.
19. Varje månad shoppar jag för: beror helt på vilken månad det är.
20. På nätet shoppar jag helst just nu från ingenstans.
21. Min favorit-modeblogg är läser inga modebloggar.
22. Jag är som snyggast när jag är fejk-tannad, uppsminkad och fixad.
23. Om jag vill ha smakråd så frågar jag vänner.
24. Mitt hår är på utväxt och behöver färgas.
25. Mitt drömjobb är designer såklart.
  


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej vännen! Va duktig du är som kämpat på med färgerna ;) Vilket jobb alltså.



Jag va inte med på seminariet idag, har tappat allt vad motivation heter... måste verkligen kämpa nästkommande fyra veckor så jag blir färdig undersköterska nån gång.



Ta hand om dig därborta! KRAMAR

2009-11-19 @ 18:58:38
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Linda

Listor är perfekt tidsfördriv när man inte kan sova & inte orkar fixa med annat. =) Kram!

2009-11-20 @ 00:26:53
URL: http://lindali.bloggplatsen.se
Postat av: Niklas C

Svar: Ja jag träffade Madde (gymnasiekompisen).. Det var jättekul att träffa henne en liten stund. Sist jag träffade henne måste ha varit på studenten... 4,5 år sen alltså... Hon var sig lik, och det är så kul att hon har flyttat hit till Göteborg så vi kan träffas fler gånger =)



Och ja, Buffy är jättebra =)



Kramizzz

2009-11-20 @ 19:18:05
URL: http://thelifeofniklasc.blogspot.com
Postat av: JOhan

Blandar alltid ihop Audrey Hepburn och Andy Kaufman. Märkligt.

2009-11-23 @ 18:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0