Söndag



Spenderar min förmiddag med att rita kjolmönster och lyssna på opera som någon av mina grannar spelar på högsta volym. Älskar att det är så mycket liv och rörelse här hela tiden. Folk spelar hög musik, de kör som galningar och det är obligatoriskt att tuta hysteriskt så fort någon är det minsta i närheten av att vara i vägen, folk pratar högt och fort och det kindpussas hit och dit. Det är en helt annan energi än vad jag är van vid, men bara på ett positivt sätt. Det ger så otroligt mycket energi bara av att gå en promenad längs gatorna här. Hittills har jag dessutom haft turen att bara stöta på trevliga och hjälpsamma människor och det bidrar kanske mycket till upplevelsen. Innan jag flyttade hit fick jag höra att ingen kunde prata engelska här så första dagarna var jag livrädd för att överhuvudtaget gå till affären för att jag inte skulle kunna kommunicera med folk. Men det visade sig att det inte var fullt så illa faktiskt, det gäller att rikta in sig på folk under femtio bara, plus att man undviker att slänga sig med det mest avancerade akademiker-språket, då kan de flesta tillräckligt med engelska för att man ska kunna göra sig förstådd de gånger det behövs.

Nu ska jag fortsätta med mina mönster, sedan ska jag sätta mig och handsy några prover som ska vara klara tills imorgon, och ikväll blir det spanska-plugg. Hej hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Niklas C

Svar: Tack =) Det känns så konstigt att det redan har gått 4 år sen jag och Mattias blev ihop..



Kram

2009-11-15 @ 14:49:30
URL: http://thelifeofniklasc.blogspot.com
Postat av: Niklas C

Svar: Haha ja så himla sjukt att jag somnade när jag satt i sängen.. Sen när jag hade vaknat så låg jag som vanligt och hade dragit täcket över mig...



Ja resten av dagen blev jättebra och det var hur mysigt som helst att träffa lilla Dexter =)



Allt bra med dig idag? Lycka till med mönstena, proverna och spanska-pluggandet =)



Kram

2009-11-15 @ 15:02:05
URL: http://thelifeofniklasc.blogspot.com
Postat av: Sandra

Va härligt att det flyter på där nere ;) Duktiga du!



Hoppas du haft en skön helg och ta hand om dig. Kram

2009-11-15 @ 16:36:33
URL: http://gudis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0