The sadest day

Begravning idag, jag kunde ju inte gå själv av uppenbara skäl men bästa Therese var snäll och köpte med en ros från mig. Skickade några tankar till dig när jag vandrade runt i den jättefina parken utanför Palau Reial de Pedralbes. Usch, idag är en sorglig dag...

Vi var på Palau Reial de Pedralbes, The Royal Palace of Pedralbes, idag med klassen. Det byggdes för Kung Alphonso XIII i början av 1900-talet men numera ligger The museum of decorative arts där, som bland annat är ett modehistoriskt museum. Det var intressant, även fast man kände igen de flesta klädstilarna sedan innan och visste vilka århundraden de var ifrån och så. Satan vad gammal jag kände mig när en 19-årig tjej i klassen stannar framför en bild av Marlon Brando och frågar om bilden är från Grease... Hahaha! Illa när ungdomarna inte vet vem Marlon Brando är kan tyckas...

Här är lite bilder från idag:




Kommentarer
Postat av: Sandra

Skickar över en styrkekram till dig KRAAAAAAM

2009-11-13 @ 21:28:57
URL: http://gudis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0