Force of Nature



1 duschdraperi
6 flaskor sprayfärg
1 liter silikon
Ett par kilo sand
Några krossade vinglas

Mixas väl, gärna med några nätters sömnlöshet. Där har vi receptet på ett stycke sandklänning.
Lyckades försova mig i morse, gick och la mig vid fyra och tanken var att jag skulle gå upp igen klockan sju för att finslipa på detaljerna till presentationen. Istället vaknade jag 30 minuter innan lektionen skulle börja. Det var bara att packa ihop och springa. Så själva presentationen av idén, dikten som jag hämtat inpsiration ifrån, färgprover, illustrationer osv gick väl inte så lysande som jag hade planerat men min lärare älskade min klänning i alla fall, så det var väl tur det! Annars hade jag förmodligen gått och grävt ner mig eller nåt med tanke på hur många timmars arbete jag lagt ner på den. :) Bilden här ovan gör den inte ritkigt rättvisa dock, i verkligheten glittrar den mer och glasbitarna är blankare och delvis genomskinliga. Klänningen heter Force of Nature (vi skulle döpa våra projekt) och ska symbolisera havets och universums styrka och makt, som jag skrev tidigare, som i sin tur symboliserar min dikt. Nu ska jag lägga mig och vila mina onda axlar en stund innan jag måste förbereda inför morgondagens lektioner.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack för peppningen :) jag kämpar på!



DU kämpar också ser jag, med MVG som betyg! DUKTIGA DU!



KRAM

2010-04-14 @ 20:23:26
URL: http://gudis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0