If you like Piña Colada...

Vad gör man en torsdagkväll i augusti, man kan gå till en bar och dricka vin ur världens största vinglas och titta på roliga turister. Om inga roliga turister syns till kan man gå vidare till en annan bar, där det är mer action och dricka en Piña Colada eller två.
Vår favoritbar heter La Baignoire och ligger på Calle Verdi i Gracia, den är inte speciellt stor men har supermysig inredning (guldblommiga tapeter, stora guldspeglar och kristallkronor) och är alltid full med intressanta människor. Som igår när en halvsleten medelålders man (ja, han hävdade att han var 36 men det kändes tveksamt) kom fram och tokstötte på Kam och jag fick en ros av en blyg rosförsäljare som knappt tittade mig i ögonen när han räckte över den. Sött! :)
What to do on a thursday night in august, well you can go to a bar and drink wine from the worlds biggest wine glass and watch funny tourists. If no fun tourists can be seen then move on to another bar, where there is more action and have a Piña Colada or two.
Our favorite bar is called La Baignoire and is located on Calle Verdi in Gracia, it is not very big but super cozy with nice interior (gold floral wallpaper, large gold mirrors and crystal chandeliers) and is always full of interesting people. Like yesterday when an unattractive middle-aged man (well, he claimed he was 36 but seriously doubt that) came up and hit on Kam and yours truly got a rose from one of the guys who sells roses on the street. Rose guy seemed a bit shy, he barely looked me in the eyes when he handed it over. How sweet! :)
Försökte förgäves ta en bra bild på min drink men det var så mörkt att det var omöjligt att se var jag riktade kameran. Till slut var jag tvungen att ge upp då Kam tyckte att jag var för pinsamt turistig med min kamera. :)
Kept trying to take a photo of my delicious drink but it was impossible to see anything in the dark, in the end I had to give up when Kam thought I was being embarrasingly touristy with my camera. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0