Jobb och festival

Överlevde min första dag på jobbet i fredags, och jag ska jobba igen på tisdag så tydligen var jag inte helt katastrofal heller. Även om jag kom hem med värkande fötter och snurrigt huvud, indränkt i öl, mojitos och tequila och sov till kl 17 dagen efter. Påminde lite om första dagen på Donken fast då kom man hem indränkt i frityrångor, lök och Big Mac-sås istället, men det är definitivt samma tempo så det här ska nog gå bra bara man lär sig alla rutiner.
Igår kväll blev det lite drinkar och en vända på Raval-festivalen. Varje stadsdel i Barcelona har sin egen festival varje år. Den största är Gracia-festivalen (där vi bor) en vecka i augusti då de dekorerar utsidan på alla husen och tävlar i vilket hus som är bäst dekorerat. Hela veckan består av utställningar, tävlingar, shower, alla barer säljer drinkar på gatorna och ja det är en typisk spansk festival helt enkelt, så jag gissar på att en del fyrverkerier kommer att gå åt också då det i princip är obligatoriskt bland spanjorerna så fort det finns något att fira.
Nu blir det dusch, på med SPF 30 och sen stranden!
Hej hej!
En av gatorna under Gracia-festivalen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0